جزیره هنگام
نوشته شده توسط : آس چارتر

کروکودیل های جزیره ی هنگام

یکی از جاذبه هایی است که به عنوان جاذبه های شاخص این جزیره معرفی شده است، اما نکته ی قابل توجه این است، که مزرعه ی پرورش کروکودیل واقع در هنگام که در سال 1389 به نام نوپک در همین جزیره راه اندازی شده بود، در سال 1390 به قشم منتقل شد. بنابراین برای دیدن کروکودیل ها باید به پارک کروکودیل قشم بروید.

کروکودیل های جزیره هنگام

لاک پشت پوزه عقابی جزیره هنگام

از دیگر جاذبه های جزیره ی هنگام لاک پشت پوزه عقابی است، این لاک پشت عظیم الجثه بسیار کمیاب بوده وبه نوعی در حال انقراض می باشد. پوزه ی این لاک پشت برای بیرون کشیدن غذای اصلی خود از لابه لای مرجان ها به این شکل خلق شده و طول آن در حدود یک متر و میانگین وزنش در حدود 80 کیلوگرم است.

لاک پشت پوزه عقابی جزیره هنگام

خاک سرخ جزیره هنگام

درجزیره هنگام کوه ها وخاک سرخی وجود دارد، که به گلک معروف است. از این خاک برای ساختن ساختمان ها و اسکله استفاده می شود. کاربرد دیگرآن تهیه ی نوعی مربا به نام سوراخ است که مردم محلی آن را درست می کنند.

خاک سرخ جزیره هنگام

ساحل نقره فام جزیره هنگام

ساحل جزیره ی هنگام، یک ساحل کاملا رویایی است، در این جزیره شما می توانید ساحلی را ببینید که همچون الماس می درخشد، این ساحل جواهرگون دارای ویژگی منحصربفردی است که دربرخی از سواحل دیگر دنیا مانند سواحل کالیفرنیا و مالدیو نیز یافت می شود، این درخشش چشم نواز به دو دلیل اتفاق می افتد، یا به دلیل وجود فیتوپلانکتون هاست، که درشرایط خاصی از خود نور ساطع می کنند، یا اینکه به علت وجود کانی های براقی است، که با درخشش خود به ساحل جلوه ای نقره گون می بخشند. متاسفانه در سال های اخیر با برداشت بی رویه خاک این ساحل، این زیبایی طبیعی و چشم نواز در حال از بین رفتن است، و از آن جا که امکان احیای مجدد آن نیست، برای رفتن به این قسمت ازجزیره محدودیت هایی وجود دارد، اما اگر با تورهای گردشگری قشم یا جزیره کندالو همراه شوید، می توانید از دور این ساحل درخشان راببینید که به زیبایی خودنمایی می کند. برای تهیه بلیط پرواز مشهد قشم یا بلیط چارتر تهران قشم به سایت بلیط چارتر لحظه آخری مراجعه کنید.

ساحل نقره جزیره هنگام





:: برچسب‌ها: جزیره هنگام ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 3 فروردين 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: